donderdag 3 januari 2019

Veiligheid. Daar doen we het voor!


Micha Kaptein
Mijn collega Andy stuurt via Whatsapp zo nu en dan foto's van slecht gemonteerde wandcontactdozen en andere vreemde installatie-blunders. Voor techneuten als Andy en ik zijn dit soort foto's hilarisch.
Soms word ik getagd door klanten en collega's op Facebook-pagina's waar min of meer hetzelfde aan de hand is. Die foto's leveren nu eenmaal veel vrolijkheid op.
Leuk!

Maar het zet me wel aan het denken.
Wat voor soort installateurs maken nu zulke blunders?
Ik hoop van harte dat dit geen installateurs zijn die in Nederland actief zijn.
Dat we in ons kleine landje met z'n allen toch een opleidingsniveau hebben waardoor de algemene veiligheid gewaarborgd blijft.

Er van uit gaande dat dit inderdaad vooral in het buitenland gebeurt, vraag ik me dus af over welke landen we het dan hebben.

Zonder mezelf te verliezen in aannames en vooroordelen, ga ik er van uit dat het vooral in landen gebeurt waar scholing sowieso een ondergeschoven kindje is. Vergeleken bij Nederland dan.

Wat moet het verschrikkelijk zijn voor de bewoners of opdrachtgevers, bij wie deze installateurs een wandcontactdoos in de douchecabine maken. Zodat je je haren kunt föhnen. Lekker onder de douche. Om tijd uit te sparen.
Betaal je dan de factuur? Of laat je zo'n beunhaas terugkomen om de gedane schade terug te draaien?

Het blijft allemaal bij speculeren, want in Nederland doen we dit soort dingen niet. Dat dacht ik, tenminste.
Tot Andy mij deze foto stuurde.











Ergens in Nederland (!) is dus een appartementencomplex waar het deurstation zó laag hangt, dat de bewoners alleen het kruis van hun bezoekers kunnen zien.

"Wil je even een stap of 10 achteruit zetten, zodat ik je gezicht kan zien?", is niet iets dat je graag dagelijks tegen je bezoekers moet zeggen.
En toch heeft een Nederlandse installateur dit gemaakt.

Om deze reden organiseren wij bij Comelit haast wekelijks een training.
Trainingen voor doorgewinterde installateurs, die graag hun kennisniveau van nieuwe ontwikkelingen willen hoog houden.
Maar ook trainingen voor monteurs die nooit eerder met Comelit hebben gewerkt.

Bij Comelit geven we trainingen om er voor te zorgen dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan.
Wij vinden dat belangrijk.
Veiligheid.
Daar doen we het voor!

Wil je eens een training volgen bij ons?
Laat het even weten en we nodigen je uit!
(078) 65 11 201

Micha Kaptein, Technical Support