vrijdag 24 februari 2017

Geen paniek, geen zorgen, we doen het samen

Frank Egberts
Vertrouwd, veilig, dus waarom wat anders doen? Ik weet tenslotte wat ik heb, ik ben tevreden en weet ergens anders niet wat ik terug krijg. Maar is tevreden zijn goed genoeg?
Al jaren hetzelfde automerk, want ja, die laat me niet in de steek. Het restaurant om de hoek, daar ben ik stamgast. Ik weet wat ik krijg, de bediening is vriendelijk en de service is goed. Waarom zou ik dan iets anders proberen, ik ben toch tevreden? Maar wat nou als dat restaurant 1 straat verder net iets beter is?

Met mijn werk was dit niet anders, lekker veilig. Tot een oud-collega mij wees op een functie bij Comelit. "Echt iets voor jou", zei hij. Hij triggerde me. Ik werd nieuwsgierig, hij had me wakker geschud uit de langdurige droom die dagelijkse routine heet. En wakker ben ik, het is geen droom. Ik ben ondertussen al bijna een jaar werkzaam bij Comelit als coördinator binnendienst.
Als coördinator binnendienst ben ik bij Comelit verantwoordelijk voor het aansturen van de binnendienstmedewerkers, die zorgen voor de technische en commerciële ondersteuning van onze klanten. Dat betekent dat ik dagelijks bezig ben met een zorgvuldige planning van de werkvoorraad en er voor zorg dat de wachttijd voor onze klanten minimaal is. Een gelijkmatige verdeling van alle taken, zodat de klant centraal blijft.

Mijn werk vereist daarom inzicht om het beste te halen uit ieder individu binnen Comelit.
Over het algemeen wordt mij dat vrij makkelijk gemaakt door de positieve werkhouding. Alle collega’s ondersteunen elkaar en springen voor elkaar in de bres. Een heus familiebedrijf. Een hechte groep, zeker binnen de Nederlandse vestiging van de Italiaanse deurintercom-gigant.
Die sociale sfeer geeft een prettig gevoel en zorgt voor een aangename werkomgeving

Opvallend zijn de complimenten die ik van klanten krijg over hoe iedereen binnen Comelit omspringt met mensen. Ik hoor vaak over “het warme bad” van Comelit.  In mijn ogen komt dat niet alleen door de vriendelijke en sociale manier van omgaan met elkaar, zowel intern als extern, maar ook doordat de klant zorgvuldig geholpen wordt. Adviseren en ondersteunen van begin en tot eind, een groot verschil met veel andere bedrijven.
Heeft een monteur de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen, dan is dit geen reden om hem de hulp te weigeren. Zolang hij een telefoon, een schroevendraaier en een multimeter ter beschikking heeft, loodsen onze technische mannen hem stap voor stap door het installatieproces. Geen paniek, geen zorgen, we doen het samen. Dat stapje extra wordt op prijs gesteld en zorgt voor vertrouwen en loyaliteit.


Met het vizier op de toekomst denkt iedereen bovendien mee over hoe we nog beter kunnen worden. Door de groei van de productgroepen alarm en CCTV, is de service en support afdeling uitgebreid. Er worden worden (interne) opleidingen en trainingen verzorgd, zodat er talloze doorgroeimogelijkheden ontstaan.  Dit vind ik mooi. Er liggen kansen bij Comelit, voor iedereen die de ambitie heeft aan zichzelf te werken.

Comelit groeit en blijft in beweging. Ik denk dat dit komt omdat iedereen binnen Comelit snel kan schakelen en we elkaar aanvullen als één grote familie. Ik zie dat we bij Comelit tevreden zijn, maar nog steeds de ambitie hebben om meer te willen en beter. Nog beter én nog simpeler, voor installateurs, eindgebruikers en collega’s.

Door Frank Egberts, Coördinator Binnendienst